twitter
rss

(από την μουσικό μας κ.Έμη Χάλαρη)


    Καλημέρα αγαπημένοι μου μαθητές και μαθήτριες! 
Γεια σας Ελένη, Μαρία, Παναγιώτα, Ιωάννα, Χρήστο! Γεια και σε σας Δημήτρη, Τζοέλντο, Λεονίσα, Μέγκυ!  Δεν έχουμε γνωριστεί ακόμα αλλά εύχομαι σε λίγες μέρες να ιδωθούμε.  
    Χαίρομαι που σας γράφω ξανά αν και θα προτιμούσα να σας έβλεπα από κοντά! Μου λείπετε! Μου λείπουν τα χαμόγελά σας, οι φωνούλες σας , η αγκαλιά σας!

    Πόσο καιρό θα κρατήσει ακόμα αυτή η καραντίνα; Θα τελειώσει σύντομα και τότε...Ποιος μας ακούει;!;!;! Θα γεμίσουν τραγούδια όλα τα δωμάτια, όλοι οι ξενώνες, οι καρδούλες όλων σας! 

 Πιστή στο ραντεβού μας, σας έχω και για σήμερα πολύ όμορφα πράγματα! Τραγούδια, ζωγραφιές, κατασκευές με ...βότσαλα! Αρχίζουμε το μάθημά μας.



 Έφτασε ο Μάιος παιδιά! Ο τελευταίος μήνας της άνοιξης. Γεμάτος λουλούδια στα δένδρα, στους θάμνους, στις πόες (τα χαμηλά φυτά με μαλακό βλαστό). Όλη η φύση ανθίζει και προετοιμάζεται για την καρποφορία που θα ολοκληρωθεί μέσα στους τρεις μήνες του καλοκαιριού.



Αριστερά θα διαβάσετε μερικές  άλλες ονομασίες  του Μαΐου. Μήπως  στην πόλη σας τον αποκαλούν και με κάποιο άλλο όνομα; Μπορείτε να το γράψετε  παρακάτω:

..............................................................................
..............................................................................

Γνωρίζετε κάποιες παροιμίες για τον Μάιο;
 Σας γράφω μερικές που βρήκα στο διαδίκτυο  και σεις γράψτε παρακάτω όσες γνωρίζετε και λέγονται στην πόλη σας ή στο χωριό σας. Ρωτήστε  τους παππούδες σας και τις γιαγιάδες σας. Γνωρίζουν πολλά!
      Ο  λαός έχει δημιουργήσει για τον Μάιο, όπως και για κάθε μήνα, παροιμίες  και  αινίγματα .



ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

1.Ο Μάης φτιάχνει τα σπαρτά κι ο Μάης τα χαλάει.
 2.Ο Μάης έχει τ’ όνομα κι ο Απρίλης τα λουλούδια.
 3.Μάης άβρεχτος, μήνας άμετρος.
 Τώρα γράψτε τις δικές σας:


1..............................................
...............................................
2.............................................
...............................................
3.............................................
...............................................
                                                  

ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ


1.Ένας μήνας δίχως ρο, με λουλούδια ένα σωρό! Ποιος είναι, πες να σε χαρώ. Πες μου, σε εκλιπαρώ!
2.Ένας μήνας με κεράσια, στου αγρού μας τα καφάσια. Για ποιο μήνα σου μιλώ; Πες μου, σε παρακαλώ!

 Και τώρα θα ακούσετε δυο τραγούδια για τον Μάιο. Το πρώτο είναι ένα  παιδικό τραγούδι που το μαθαίνουμε όλοι από το νηπιαγωγείο. Μην ξεχνάτε να πατάτε τον σύνδεσμο που ακολουθεί τον τίτλο του τραγουδιού στο yοu tube, για να ακούτε τα τραγούδια.




ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 
(παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου-Πρωτομαγιά)


1.Λουλούδια ας διαλέξουμε και ρόδα και κρίνα
και ελάτε να πλέξουμε στεφάνια από εκείνα.
Στον Μάη που σήμερα προβάλλει στη γη(2).

2.  Τ’ αηδόνια συμφώνησαν της γης αγγελούδια
και βρήκαν και  τόνισαν  καινούρια τραγούδια.
Στον Μάη που σήμερα προβάλλει στην γη(2).

3. Η θάλασσα γίνεται καθρέπτης και πάλι
το κύμα της χύνεται κι ο φλοίσβος του ψάλλει.
Στον Μάη που σήμερα προβάλλει στην γη(2).

4. Χορεύει το πρόβατο, τ’ αρνάκι βελάζει
κι απ’ τον αγκαθόβατο, δροσούλα σταλάζει.
Στον Μάη που σήμερα προβάλλει στην γη(2).


  Το  δεύτερο τραγούδι  που θα ακούσετε είναι παραδοσιακό κρητικό σε ρυθμό πεντοζάλι. Όποιοι από εσάς μαθαίνετε παραδοσιακούς χορούς και γνωρίζετε τα βήματα αυτού του χορού, θα μπορείτε να το τραγουδάτε και να το χορεύετε συγχρόνως!



ΜΕΣ ΤΟΥ ΜΑΓΙΟΥ ΤΙΣ ΜΥΡΩΔΙΕΣ(ΠΕΝΤΟΖΑΛΙ)


1.Μες του Μαγιού τις μυρωδιές τα κόκκινα κεράσια
 για δέστε πώς χορεύουνε της Κρήτης τα κοράσια(2).

2.Με περηφάνια αληθινή σεμνά και τιμημένα
πώς χόρευαν της Κρήτης μας τα τέκνα τ' αντρειωμένα(2).

3.Κοίταξε Κρήτη το χορό που μάθαν τα παιδιά σου
που ξέραν οι προγόνοι σου και χαίρεται η καρδιά σου(2).

4.Κοίταξε χάρη κι ομορφιά τιμή λεβεντοσύνη
όπου 'χει τούτος ο χορός και τι χαρές αφήνει(2).
5.Κοίταξε και διαλάλησε σ' όλους της γης τους τόπους
τέτοιους χορούς να μάθουνε με τιμημένους τρόπους(2).

6.Βλέπετε τούτο το χορό που πάει ζάλο ζάλο
τον ίδιο θα χορέψουμε στην Πόλη  δίχως άλλο(2).

7.Οι εθνικοί μας οι χοροί έχουν περίσσια χάρη
δίνουν τιμή και λεβεντιά στ' όμορφο παλληκάρι(2).

8.Όπου υπάρχουν Έλληνες τα ξένα γράψετέ τα και τα δικά μας έθιμα δείτε
 και μάθετέ τα(2)





Και τώρα ήρθε η ώρα για ένα παιχνίδι λέξεων!
Θα σας γράψω ένα ποίημα για τον Μάιο και σεις θα συμπληρώσετε τις λέξεις που λείπουν. Ελπίζω ότι θα τα καταφέρετε! Καλή σας επιτυχία!

 



Ήρθε ο Μάιος παιδιά,
ο τρίτος γ_ _ς της άνοιξης.
Την πρώτη του Μάη, μεγάλη γ_ _ _ _ή,
θα φτιάξω σ_ _ _ _΄_ι με κέφι πολύ.
Και στη μανούλα που γιορτάζει
την δεύτερη την  Κ_ _ _ _ _ή,
λ_ _ _ _ _΄_ _α θα της δώσω
και ένα γλυκό φ_ _ί!


    
    ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

    Ήρθε η στιγμή για να δημιουργήστε το δικό σας  μαγιάτικο στεφάνι!
    Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείτε να το φτιάξετε. Όπως θα δείτε στην επόμενη σελίδα σας έχω  ένα στεφάνι χωρίς λουλούδια. Σας προτείνω τρεις τρόπους για να το φτιάξετε.
    Ο πρώτος τρόπος  είναι να σχεδιάσετε πάνω στο στεφάνι τα  δικά σας λουλούδια  και να τα χρωματίσετε.
    Ο δεύτερος τρόπος είναι να σχεδιάσετε τα λουλούδια σε άλλο χαρτί, να τα χρωματίσετε, μετά να τα κόψετε  προσεκτικά και να τα κολλήσετε πάνω στο στεφάνι, αφού το έχετε χρωματίσει όλο πράσινο. 
Κοιτάξτε την φωτογραφία δεξιά. Το στεφάνι είναι φτιαγμένο με αυτόν τον τρόπο.

    Ο τρίτος τρόπος είναι ο πιο δύσκολος αλλά και ο πιο εντυπωσιακός!
    Παρατηρήσατε βέβαια  ότι  οι έξι  φωτογραφίες από τις εννέα είναι λουλούδια ζωγραφισμένα πάνω σε βότσαλα! Μπορείτε λοιπόν να πάρετε  και σεις βότσαλα και να τα ζωγραφίσετε!
Πού όμως θα τα βρείτε; Μα έξω από την είσοδο του ΕΛΠΙΔΑ υπάρχουν πάρα πολλά! Στα αριστερά σας όπως μπαίνουμε στο κτίριο! Θα διαλέξετε διαφορετικά μεγέθη  και είστε έτοιμοι για δημιουργία!
1. Βάφετε τα βότσαλα με άσπρη νερομπογιά-τέμπερα. Βάζετε ελάχιστο νερό στην μύτη του πινέλου σας. Η νερομπογιά δεν πρέπει να  είναι αραιή αλλά πηχτή. Σχεδόν όπως βγαίνει από το σωληνάριο.
2.  Αφού στεγνώσει η άσπρη μπογιά, σχεδιάζετε με ένα μολύβι ένα ή περισσότερα λουλούδια πάνω στα βότσαλα. Διορθώνετε, αν χρειαστεί, με γόμα.
3.  Μετά, βάφετε με  νερομπογιές-τέμπερες (θα χρησιμοποιήσετε ελάχιστο νερό στη μύτη του πινέλου).
4.  Αφού στεγνώσουν  τα χρώματα καλά, κολλάτε τα βότσαλα πάνω στο κομμένο στεφάνι.
 Επειδή όμως τα βότσαλα είναι βαριά θα πρέπει το στεφάνι να το έχετε κολλήσει πάνω σε χαρτόνι. Έτσι το στεφάνι σας θα αντέξει το βάρος . Μην ξεχάσετε να χρωματίσετε πράσινο το στεφάνι σας!
5. Τέλος περνάτε με διάφανο μανό νυχιών όλα τα βότσαλα. ΄Ετσι θα γυαλίζουν και θα είναι πολύ εντυπωσιακά! Η μαμά σας μπορεί να έχει τέτοιο μανό. Αλλιώς μπορείτε να αγοράσετε  από το σούπερ μάρκετ.
    Αν πάλι δεν θέλετε να κολλήσετε τα βότσαλά σας στο στεφάνι, μπορείτε να διακοσμήσετε το γραφείο σας ή ένα  τραπεζάκι  ή να τα προσφέρετε δώρο σε αγαπημένο σας πρόσωπο!
  


     Σας εύχομαι ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ και ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ σε ό,τι δημιουργήσετε! 
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!

Το επόμενο ραντεβού μας την επόμενη εβδομάδα! Γεια σας !

Ο Πέτρος και ο λύκος: ένα μουσικό παραμύθι!
(από την μουσικό μας κ.Έμη Χάλαρη)


       Χριστός Ανέστη παιδιά! Χρόνια πολλά αγαπημένοι μου μαθητές!  Και του χρόνου να γιορτάσετε το Πάσχα όπως και όπου επιθυμείτε!
    Βρίσκομαι ξανά κοντά σας με κάτι διαφορετικό αλλά, εννοείται, μουσικό! 


Σήμερα θα σας δείξω πως η μουσική έχει την δυνατότητα να περιγράψει καταστάσεις, ανθρώπους, ζώα.

    Θα μπορέσετε να καταλάβετε τη διαφορετικότητα στον ήχο των μουσικών οργάνων. Με ποιον τρόπο; Μα με ένα μουσικό παραμύθι!
    Το μουσικό παραμύθι  Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ  
σε μουσική  του Σεργκέι Προκόφιεφ!


Ίσως κάποιοι από εσάς να  το γνωρίζετε .

  Η  αρχική του μορφή είναι αφήγηση με συνοδεία ορχήστρας. Με τα χρόνια όμως το παραμύθι έγινε πηγή έμπνευσης πολλών δημιουργών. Έτσι λοιπόν μεταφέρθηκε στο θέατρο, στο κουκλοθέατρο, στο θέατρο σκιών, στο θέατρο με μαριονέτες, σε κινούμενα σχέδια, σε χορό στον πάγο,  σε μπαλέτο.  Επέλεξα να δείτε το παραμύθι με τρεις διαφορετικούς καλλιτεχνικούς τρόπους.
    Ο πρώτος  είναι ο κλασσικός. Με αφήγηση και ζωντανή συνοδεία ορχήστρας. Ο δεύτερος με κινούμενα σχέδια και ο τρίτος με  κλασσικό χορό!
    Τα μουσικά όργανα που παίζουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι:
Φλάουτο=πουλί, όμποε=πάπια, κλαρινέτο=γάτα, φαγκότο=παππούς, 3 κόρνα=λύκος, τύμπανα και γκραντ κάσα=κυνηγοί, έγχορδα=Πέτρος.
    Καλή σας ακρόαση!


1. Αφήγηση με συνοδεία ζωντανή ορχήστρα. Ο Διονύσης Σαββόπουλος αφηγείται το παραμύθι  και η συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ τον συνοδεύει.

Το βίντεο είναι λίγο σκοτεινό. Μπορείτε όμως να δείτε  τα όργανα που παίζουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους , να τα ακούσετε και έτσι θα μάθετε να τα αναγνωρίζετε.
Ο Διονύσης Σαββόπουλος είναι ο δημιουργός του τραγουδιού Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ, που τόσο σας αρέσει και είναι από τα πρώτα τραγούδια που μαθαίνουμε μαζί! Αφήστε την φαντασία σας να δημιουργήσει τις εικόνες που σας αφηγείται ο Διονύσης Σαββόπουλος. Η μουσική θα σας παρασύρει και θα σας βοηθήσει πολύ!
Σας εύχομαι να το απολαύσετε!







2.Τώρα την ίδια ιστορία θα την δείτε όπως την δημιούργησε  ο πιο γνωστός δημιουργός κινουμένων σχεδίων, ο Walt Disney! Με  κινούμενα σχέδια! Μην  απογοητευτείτε που η αφήγηση είναι στα αγγλικά. Το μάθατε το παραμύθι από την αφήγηση του Σαββόπουλου παραπάνω. Αφεθείτε στα μαγικά  χέρια της μουσικής και των εικόνων!

Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο(David BowieNarrates Disney's Peter And The Wolf (Full))

3.Με έναν άλλο καλλιτεχνικό τρόπο θα δείτε τώρα την ίδια ιστορία. Μέσα από κλασσικό χορό. MπαλέτοO αφηγητής υποδύεται και τον  παππού. Εύχομαι να σας αρέσει και αυτός ο τρόπος καλλιτεχνικής έκφρασης! Ο σύνδεσμος που θα πατήσετε είναι ο παρακάτω (δυστυχώς, υπάρχει μόνο μικρό απόσπασμα του έργου):  

    Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας παιδιά; Σας άρεσε; Δεν νομίζω ότι βαρεθήκατε!  Μόνο 14 λεπτά διαρκεί το παραμύθι!
     Θα μπορέσετε τώρα να αναγνωρίσετε τα παρακάτω  μουσικά όργανα μετά από τόσες φορές που τα είδατε και τα ακούσατε;


1……………………………………………



2…………………………………………

3.................................................

4...................................................


5.................................................





                               6.....................................................




7........................................................




8.............................................

Παρατηρήστε το κλαρινέτο και το όμποε. Από τα όργανα που μάθατε σήμερα είναι τα μόνα που ίσως  τα  μπερδέψετε. Μοιάζουν πολύ  μεταξύ τους αλλά είναι διαφορετικά.

Σε άλλο μάθημα θα σας μάθω τις διαφορές τους.

Γράψατε σωστά τις ονομασίες των μουσικών οργάνων;
Να και η σωστή σειρά: 
1.Φλάουτο, 2. Κλαρινέτο, 3. Φαγκότο, 4. Όμποε, 5. Γαλλικό κόρνο, 6.Έγχορδα, 7. Τύμπανα, 8.Γκραντ κάσα (μεγάλο τύμπανο).



     Φτάσαμε και σήμερα στο τέλος του  μαθήματός μας! Ελπίζω να περάσατε όμορφα!
 Το επόμενό μας ραντεβού θα είναι πάλι σε μία εβδομάδα. 

Σας στέλνω την αγάπη μου με  ένα  μουσικό κρυπτόλεξο …


και με ένα πίνακα ζωγραφικής!  
“Μαντολίνο και κιθάρα” , όπως τα ζωγράφισε ο διάσημος ζωγράφος Πάμπλο Πικάσο!

                                                          

    




Χριστός Ανέστη, παιδιά!
Σας υπενθυμίζουμε ότι καθημερινά μεταδίδεται από την ΕΡΤ2 το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης ( μπορείτε να το δείτε πατώντας εδώ: https://webtv.ert.gr/shows/mathainoume-sto-spiti/ ), που  κρατά το μυαλό μας σε "φόρμα" και μας γεμίζει καινούριες γνώσεις! 
Γι΄ αυτήν την εβδομάδα, το πρόγραμμα έχει ως εξής:

  Δευτέρα 27/04/2020
-Γλώσσα Α’-Β’ «Παραγωγή γραπτού λόγου»
-Διαθεματικό Γ’-Δ’ «Ο μύθος της Πανδώρας»
-Αγγλικά Γ’-Δ’ «Plural number»
-Αγγλικά Δ’-ΣΤ’ «he monkey and the crocodile: Λεξιλόγιο»
-Μαθηματικά Ε’-ΣΤ’ «Εισαγωγή στα κλάσματα – Μέρος 2ο»
-Ιστορία Ε’ «Εικονομαχία»
Τρίτη 28/04/2020
-Γλώσσα Α’ «Ασκήσεις γραφής και φωνολογικής επίγνωσης»
-Θεατρική Αγωγή Α’-Β’ «Θεατρικές δραστηριότητες»
-Γεωγραφία Δ’-Ε’ «Τα γεωγραφικά διαμερίσματα»
-Γλώσσα Δ’-ΣΤ’ «Παραγωγή γραπτού λόγου: Επιχειρηματολογία»
-Μαθηματικά Ε’-ΣΤ’ «Κλάσματα – Πολλαπλασιασμός – Διαίρεση»
-Μαθηματικά ΣΤ’ «Πράξεις με αριθμητικές παραστάσεις»
Τετάρτη 29/04/2020
-Γλώσσα Α’ «Επανάληψη στα γράμματα και στα δίψηφα σύμφωνα»
-Μουσική Α’-Β’ «Διαβάζουμε λογοτεχνία και τραγουδάμε»
-Θεατρική Αγωγή Γ’-Δ’ «Το αρχαίο ελληνικό θέατρο»
-Αγγλικά Δ’-Ε’ «Simple Present – Present Continuous»
-Αγγλικά Δ’-ΣΤ’ «Διδακτικοί μύθοι 1»
-Γλώσσα Ε’-ΣΤ’ «Ευθύς και πλάγιος λόγος»
Πέμπτη 30/04/2020
-Διαθεματικό Α’ «Αγαθά και επαγγέλματα»
-Μαθηματικά Α’ «Προσθέσεις με ταυτόχρονη χρήση νοηματικής»
-Διαθεματικό Β’ «Ανάγκες και δικαιώματα»
-Γλώσσα Γ’-Ε’ «Ορθογραφία λέξεων»
-Ευέλικτη Ζώνη Δ’-ΣΤ’ «Κινηματογραφικό Εργαστήρι»
-Μαθηματικά Δ’-ΣΤ’ «Παραλληλία και Καθετότητα»
Επίσης, να σας θυμίσουμε ότι όλα τα μαθήματα, παλιά και καινούρια, καθώς και ωραίες διηγήσεις λογοτεχνικών κειμένων, μπορείτε να τα βρείτε όποτε θέλετε (και όχι μόνο τις ώρες που υπάρχει η μετάδοση του προγράμματος "Μαθαίνουμε στο σπίτι") πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο: https://webtv.ert.gr/tag/ekpedeftiki-tileorasi/
Καλή εκπαιδευτική πλοήγηση! Ευχόμαστε σύντομα να τα πούμε κι από κοντά!